HISTORIA FIRMY

 

Obie firmy, których produkty znajdują się w asortymencie Werner & Mertz Delta Polska Sp. z o. o., mogą poszczycić się długą i bogatą historią i tradycją rodzinnego przedsiębiorstwa, oraz międzynarodowym zaufaniem klientów które trwa już ponad 130 lat!


Historia WERNER & MERTZ GmbH

1867 - powstanie fabryki produktów z wosku pod nazwą „Bracia Werner”
1878 - przystąpienie do firmy kupca Georgia Mertza, zmiana nazwy firmy na Werner & Mertz
1887 - powstanie nowego produktu: pasty do butów w metalowej puszcze z zawartością substancji pielęgnujących.
1901 - zarejestrowanie nowej pasty do obuwia pod nazwą ERDAL – to jeden ze sztandarowych produktów koncernu, najczęściej kupowana pasta do butów w Niemczech.
1921 - uznanie pasty do butów ERDAL jako jednej z najlepiej sprzedawanych.
1945 – sukcesy rynkowe po II Wojnie Światowej, zwłaszcza po wprowadzeniu nowej marki Tuba, której asortyment to produkty do dywanów i wykładzin.
1973 – wprowadzenie nowej, innowacyjnej marki Emsal, które wywołało sensację umożliwiając czyszczenie i pielęgnację podłóg przy użyciu tylko jednego produkty.
1986 – pojawienie się na rynku sztandarowego znaku towarowego FROSCH – Zielona Żabka, produktów czyszczących, przyjaznych środowisku.
1989 - zakupienie hiszpańskiego znaku towarowego BUFALO (asortyment produktów do butów i skór).
1996 – najwieksza dotychczas inwestycja koncernu – wybudowanie centrum logistycznego w Mainz, gdzie mieściła się już siedziba i główna fabryka koncernu.
1999 - założenie w Polsce firmy Werner & Mertz Polska Sp. z o.o.
2004 - Joint Venture w Niemczech. Stworzenie wspólnej dystrybucji marek Frosch, Bufalo, Emsal, Tuba i Dr. Beckmann.
2004 - w wyniku strategii koncernu nastąpił podział dotychczasowych wydziałów firmy Professional i Consumer na dwie odrębne firmy – powstaje nowa firma Werner & Mertz Polska Consumer Sp. z o.o.


Historia delta pronatura:

1934 - założenie apteki w Berlinie pod nazwą Schäfer’s Apotheke. Produkcja i sprzedaż preparatów do pielęgnacji skóry z serii DDD (produkty bez recepty) jako uzupełnienie działalności aptekarskiej.
1951 - przeniesienie siedziby firmy do Frankfurtu/Neu-Isenburg
1972 - wejście do branży detergentów i środków czystości dzięki i zakupowi marki FLECKENTEUFEL (Odplamiacze “Stain Devils”)
1973 - rozpoczęcie wyłącznej dystrybucji produktów do pielęgnacji ust marki BLISTEX
1982 - wynalezienie Soli do Odplamiania. Zakup marki BULLRICH SALZ (produkty OTC)
1984 - powstanie marki parasolowej DR.BECKMANN. Rozpoczęcie działalności eksportowej i rozwój strategii europejskiej.
1992 - wprowadzenie na rynek produktów czyszczących do gospodarstwa domowego pod marką Dr. Beckmann.
1999 - Dr. Beckmann osiąga status najbardziej znanej marki produktów do prania i odplamiania w Niemczech (70% świadomości marki)
2001 - przeniesienie siedziby firmy do Egelsbach koło Frankfurtu. Joint Venture w Polsce; powstaje Delta-Marca Polska Sp. z o.o.
2004 - joint venture w Niemczech. Stworzenie wspólnej dystrybucji marek Frosch, Bufalo, Emsal, Tuba i Dr. Beckmann.
2005 – odkupienie udziałów w joint venture w Polsce. Powstaje Delta Polska Sp. z o.o.


WSPÓLNA historia:

luty 2006 – joint venture w Polsce: z połączenia Werner & Mertz Polska Consumer Polska Sp. z o.o i Delta Polska Sp. z o.o. powstaje firma Werner & Mertz Delta Polska Sp. z o.o., wyłączny dystrybutor marek Frosch, Emsal, Tuba, Bufalo i Dr.Beckmann, wsparty latami doświadczeń i wysokojakościowej produkcji obu niemieckich partnerów.